(De)generative Art: Rules-transgressing Algorithms

Aesthetics: And Smooth and Striated Space, 572-82.

Algorithms still lack notions of ethics and excess, without which transgression is not possible.

Androids, cyborgs, and avatars are new territories beyond the body’s biological condition. However, these territories ought to be also a discursive extension, where new identities, categories, and values can coexist.

Art is aperture of the world.

Autonomy and Negation in Theodor W. Adorno

Contemporary Aesthetic Experience

Dance-Mania

Der Teutoburger Wald enthält auch die Selbstverklärung zum edlen, wilden Germanen und lädt darin zur Selbstexotisierung ein.

Die Stimme dient also nicht nur der Sprachvermittlung, sondern auch als Zeichen des anwesenden Körpers.

Die Welt zu Gast im Teutoburger Wald

Die Währung des Wortes

Distanzierung, ihr Ergebnis, legt nicht nur den objektiven Charakter des Kunstwerks frei.

Doch die Friedhofsruhe, die jetzt andächtig um Kiefers Werk verbreitet wird, ist aus dem gleichen Stoff, wie die hysterischen Abgrenzungsversuche, weil beides dem Werk äußerlich bleibt und aus deutschen Projektionen besteht.

Governmental Precarization

Haven’t We Always Been Precarious?

How can we break the ahistoric informatic screens in the laboratories and camps of this world that take away the eyes and parts of the bodies today as we‘re governed by opaque oceans of data?

Instead of accepting speculative endeavours as reflections of the present in the future, enabling diffractive viewpoints within the world can help us engage into a deeper analysis of how speculations can actually come to be.

In Walter Benjamin’s understanding, the use of allegory is
typical of Baroque Art: Man acknowledges his guilty passion for this world in the moment of its decay.

It is necessary to promote and ensure the democratic “distribution of the sensible”.

Loading...

No more pages to load