Die Währung des Wortes

Repetition is not different to the pathos of a “creative destruction”.

The precarious and the immune are no longer only in a relation of opposites in post-Fordist societies, but rather more and more also in a relation of overlapping, tending, in fact, to become indistinguishable.

To Much Future/To Much Time

Doch die Friedhofsruhe, die jetzt andächtig um Kiefers Werk verbreitet wird, ist aus dem gleichen Stoff, wie die hysterischen Abgrenzungsversuche, weil beides dem Werk äußerlich bleibt und aus deutschen Projektionen besteht.

Precarious body/images

Wie prägen die technischen Interfaces unseren Blick?

The smooth space is a space without fixed perspective.

Distanzierung, ihr Ergebnis, legt nicht nur den objektiven Charakter des Kunstwerks frei.

Der Teutoburger Wald enthält auch die Selbstverklärung zum edlen, wilden Germanen und lädt darin zur Selbstexotisierung ein.

Stimme und Verfremdung am Theater

The Hegemony of the Vision Machine

Androids, cyborgs, and avatars are new territories beyond the body’s biological condition. However, these territories ought to be also a discursive extension, where new identities, categories, and values can coexist.

Problematizing Rubens’ Winter

Langsamkeit ist eine zeitgenössische Strategie die (all)gegenwärtige Geschwindingkeit zu reflektieren.

Algorithms still lack notions of ethics and excess, without which transgression is not possible.

Stratigraphische Bilder. Neue Ästhetiken der Montage?

Contemporary Aesthetic Experience

The fetish for glow, the iridescence, and shimmer growing over our bodies like a skin made of light, cannot be detached by references to enhancement, the almost untouchable, the undying dream of artificial.

Die Welt zu Gast im Teutoburger Wald

Loading...

No more pages to load